יום רביעי, 16 בינואר 2013

טל הלוי - הללוי-ה - ביקורת אלבום




באלבומו של טל הלוי שיצא לפני כחמש שנים נתקלתי במקרה דרך קליפ אומנותי מרהיב שפרסם ידידי הזמר אברהם אבוטבול ז"ל – ענני ה'- שיר שקט ומרגש במיוחד שירתו של טל דומה בגוון הקול הרוקיסטי שלה לשירתו הנפלאה של אבוטבול.

מאז יציאת האלבום "הללויה" – הספיק טל לעבור תהפוכות לא מעטות, על האלבום עבד במשותף יחד עם מי שהייתה אז בת זוגו, מירב יוסף, מוסיקאית מוכשרת במיוחד בוגרת בית הספר למוסיקה רימון, שהלחינה את רוב השירים באלבום ואחראית לעיבודים ולנגינת הפסנתר והקלידים ברוב האלבום.

האלבום הוקלט באולפן של טל בנשר והוא שימש בעת הקלטת האלבום כטכנאי הסאונד והמיקסים, טל היה אחראי לאלבומו של עדי רן "ניצוצות של כיסופין". כיום עבר טל להתגורר בארה"ב ויש לו אולפן פעיל גם שם "חוץ מהגעגועים שלי לנויה ואוריה שמעון הילדים שלי שמתגוררים עדיין בארץ השתלבתי פה מצוין ואפילו הוצאתי את האלבום בהוצאה מחודשת עקב ביקוש של חובבי המוסיקה היהודית" סיפר לי טל בשיחה טרנס-אטלנטית.

האלבום כולל 14 שירים כשחלקם מהמקורות וחלקם מילים מקוריות שאת רובן כתבה מירב.

האלבום מגוון מאד ויש בו שירים בסגנונות רבים, החל מרוק כבד ועד לרגאיי ופופ ואפילו מזרחי.

מומלץ לשים לב ל"הודו לה'" שיר רוק כבד בלחנה של מירב, הגיטרות של אלכס הולינס ושירתו הצרודה מעט של טל יוצרים יחד שיר רוק כסאח מצוין ומקפיץ.

שירים נוספים שתפסו את אוזני: "הללויה" שיר הנושא של האלבום בסגנון הרוק – פאנק, "רוח ונשמה" במקצב השש שמיניות הרוקי, הלחן שייך לשגית לב ארי למילים מתוך "נשמת כל חי", העיבוד המעולה מזכיר לי את עדי רן בתקופת "אל תכה בסלע" מה שלוקח אותי לשיר הבא שמזכיר לי גם את התקופה הזו של עדי רן- "נחמן מאומן" בלי הצרחות כמובן...  שיר שנפתח בצורה איטית עם פסנתר שמזכיר את לנון יחד עם שירת "אומן ראש השנה" ברקע ומשם עובר לרוק של חשמליות מנסרות כשעליית הסולמות המוסיקליים תוך כדי השיר יוצרים תחושת התפתחות נעימה.

שיר מעניין נוסף הוא  "אל מלא רחמים" המבוסס על שיר של ג'סטין טימברלייק, טל יצר את העיבוד של השיר של טימברלייק ומירב כתבה לו מילים ולחן מחודש על בסיס האקורדים של השיר. "שיר השירים" הפופי החביב "משיח בן דוד" המעובד עם מקהלת גברים אופראית ומופיע גם בגרסא אלקטרונית בסוף האלבום וכמובן "ענני" שיר שקט ומרגש במיוחד בלחנה של מירב, אחד האהובים עליי ביותר מהאלבום ובכלל.

לסיכום מדובר באלבום מגוון מאד ומעניין להאזנה, מומלץ בחום.

6 מתוך 7 בסולם האיכות




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה