יום שני, 7 בינואר 2013

דעתי עליו - ביקורת מוסיקה על האלבום החדש של אהרן רזאל



בס"ד



"קבעתי את מושבי" אלבום חדש שביעי במספר לזמר והיוצר מחלוצי המוסיקה היהודית המקורית אהרן רזאל.

אני זוכר את אהרן עוד מימי השאוולים העליזים של "הסנה בוער" עם שירים מדליקים במיוחד מעובדים בגיטרה ופסנתר ללא טקסטים מקוריים, מאז הספיק אהרן לעבור טרנספורמציה רצינית והפך לאברך כולל סולידי אך עדיין מוסיקאלי להפליא.

האלבום החדש מוקדש כמעט כולו לנושא לימוד התורה וחשיבותו כשבתחושתי ישנם גם קריצות מוסיקליות לכיוון המוסיקה החסידית עם עומס הבראסים בחלק גדול מהשירים סגנון בו לא השתמש אהרן עד לאלבום זה, קולות בחורי הישיבה ב"אתה עושה שיהיה יהודי" ועוד.

העטיפה משעשעת אהרן מדמה בה דף גמרא עם טקסטים הומריסטיים ותמונת ה"סטנדר" הפנימית הזוכה לבועית המסבירה מה הוא "הסטנדר" המדובר. משהו יודע למה הכוס קפה נשארה בתמונה ליד הגיטרה...?

באלבום יש 11 רצועות, עשרה שירים כשהלהיט "דעתי עליה" מקבל גם גרסת רדיו מקוצרת. על ההפקה המוסיקלית אחראי יחד עם אהרן המעבד המוכשר אבי טל כשעל הלחנים והמילים אחראי אהרן חוץ כמובן מהמילים שנלקחו מהמקורות.

האלבום נפתח בשיר הנושא הלהיט "קבעתי את מושבי" שיר רוקנ'רול מקפיץ משולב בהומור כיפי ונעים שהפך ללהיט ענק במקומות רבים.

להיטים נוספים שתפסו אותי "השקיפה" בדואט מקסים יחד עם הזמר המעולה דוד ד'אור בעל הקול המלטף. אהרן היטיב להלחין שיר שתואם את גוון הקול המיוחד של דוד והשילוב בין שניהם פשוט מלאכי ומרגש מאד. העיבוד המשלב תכנותים אלקטרונים של אבי טל עם הגיטרה של סינגולדה וכלי המיתר של החבר'ה של אייל שילוח מצוין ומוצלח.

"ברוך אלוקים" שיר פולק נעים, שאהרן בצורה לא אופיינית מקדיש לסביו ר' יוסף, העיבוד ששילב את הגיטרה האקוסטית עם הפיציקטו של הכינורות מצא חן בעיניי עד לכניסת הבס תופים והמקהלה שכמו הבריח את הקסם והפך למשהו קצת קלישאתי, חבל ...

מי שמחפש רוק- פופ יכול למצוא אותו בשיר "היום" הלחן נחמד עם כי הרוק הבועט במיוחד בגזרת התופים של אבי אבידני, מעט פלסטיקי.

שיר חביב נוסף הוא "עשרה אנשים" שיר רוקנרול שמספר את סיפורו של אהרן כיצד נכנס לבית המדרש.
גולת הכותרת של האלבום לדעתי היא: "דעתי עליה" יצירה מרהיבה ומיוחדת המזכירה לי את ימי יוסי גרין את פריד העליזים לפני כ15 שנה בטרם הם ויתרו על יצירת יצירות מורכבות ומרגשות. המילים הם מתוך הקדמת הספר "חכמת אדם" של רבי אברהם דנציגר והן עוסקות בהסברו כיצד תורתו עמדה לו למרות שהיה סוחר. המילים המרגשות במיוחד עטופות בלחן מקסים בנגינת הפסנתר של אהרן ובעיבוד כלי מיתר מקסים. התרגשתי ואהבתי מאד!

"כי בנסיעתי לדרך דעתי עליה...
ובישיבתי בחנות דעתי עליה...
אפילו בשעת משא ומתן דעתי עליה, על התורה הקדושה דעתי עליה..." 

הלוואי ואזכה...

6 מתוך 7 בסולם האיכות



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה