יום שישי, 18 בינואר 2013

מהודו ישר אל הלב - ביקורת אלבום





על "מהודו לה'" של חגי ורוני רוסנק שמעתי לראשונה מהזמר והיוצר אברהם אבוטבול ז"ל שהתארח בהופעה כזמר אורח.

למי שעדיין לא מכיר, מדובר בהצגה העוסקת בסיפורם של בני הזוג רוסנק המלווה בקטעי השירה והנגינה של חגי יחד עם להקתו, עם הזמן החליט חגי להקליט את השירים בצורה מסודרת באולפן וחבר למעבד והמפיק המוסיקלי רועי גבע מאולפני "תיבת הנגינה" בראשל"צ שעשה עם השירים עבודה מצוינת ומפתיעה שמצליחה לספר את סיפורם המוסיקליים של המילים.

"מהודו לה'" הוא אלבומו השני של חגי שהוציא לפני כעשור אלבום בכורה- "משמים" בהפקתו של הזמר היוצר והמפיק הידוע גבריאל חסון.

באלבום יש 10 רצועות האלבום נפתח ברצועת פתיחה מוסיקלית עם הגיטרה של ניסן ונטורה המצוין כששמונה הרצועות הבאות הם שירים ורצועת סיום הכוללת מונולוגים קצרים מתוך ההופעה המצליחה.

כשהאזנתי בתחילה לשירים שיצאו כסינגלים לא הצלחתי להתחבר ממש לחומר אך לאחר שקיבלתי לידיי את האלבום והאזנתי לו בצורה מלאה (בלופ...) התמונה הכוללת של כל השירים יחד הופכת את האלבום לחוויה מוסיקלית נעימה ומעניינת אפילו למי שלא מכיר ולא ראה עדיין את ההצגה כמוני.

מומלץ לשים לב: "ערום" שיר רוק רגוע אך עם עוצמות שפותח את שירי האלבום ומדבר על תחושותיו של חגי. קולו של חגי הצרוד מעט מיטיב עם סגנון המוסיקה והסליידים של החשמלית יחד עם סולו הכינור המצוין של ניר מוצרי הם תענוג לאוזניים.

"סודות" שיצא כאחד הסינגלים של האלבום שיר שקט ומרגש העוסק בסודות הנקרים בדרכנו, על אף הכתיבה שנכתבה בצורה אישית על סיפורם של חגי ורוני, מילות השיר שכתבה רוני רלוונטיות באופן כללי גם מבלי ההקשר לסיפורם האישי והן מסקרנות ונעימות.

"פתח לנו שער" שיר שקט ומרגש המשלב בין מילות התפילה ביו"כ למילים מקוריות שכתב חגי, העוּד של מוצרי על מצע האקוסטיות יוצר תוצאה מופלאה.

"מסרי את עצמך נפשי" העוסק בהקרבה שנדרשת עבור קרבת אלוקים, מילות השיר נכתבו על ידי רוני והולחנו על ידי חגי, העיבוד שמשלב צלילי כלי מיתר בפתיחה נותן את הדרמטיות המתאימה למילים והופך את השיר למעניין ונכון. שימו לב לסולו הבס המעולה של רועי גבע אחד הרגעים המוסיקליים היפים של האלבום.

השיר האהוב עליי באלבום הוא "צמא למים" העוסק בחיפוש משמעות, שיר במקצב השש שמיניות שעובד בצורה מצוינת עם נגיעות של מוסיקה אירית לקול צלילי חלילו וכינורו של ניר מוצרי המצוין, שאפו לרועי גבע על העיבוד בשיר זה ובכלל באלבום.

לסיכום : "מהודו לה'" הוא אלבום נעים מאד, מעניין ומגוון הגשתו ושירתו של חגי מצוינות ומהנות כל אלו בשילוב ההפקה המוסיקלית של רועי גבע יוצרים תוצאה כיפית שאני נהניתי ממנה מאד!

6 מתוך 7 בסולם האיכות 





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה