יום שבת, 29 בספטמבר 2012

אהבת ישראל - הרפו אברמסון ז"ל, שנתיים לזכרו




בס"ד



כמיטב המסורת מהשנה שעברה, נסקר גם השנה לקראת יום השנה השני לפטירתו של דוד הרפו אברמסון את אלבום הסולו הראשון של הרפו "אהבת ישראל" שיצא לפני כעשור. לפני כחודש נפטרה בתאונת דרכים קשה של אשתו של הרפ,ו ד"ר שירה אברמסון ז"ל.

הרפו אברמסון היה אחד מחלוצי הז'אנר היהודי מקורי עוד בלהקת "רבע לשבע" המיתולוגית שם פרץ עם הלהיט "אהבת ישראל" שעד היום מבוצעים לו גרסאות כיסוי חדשות ועדכניות מוסיקלית.

האלבום "אהבת ישראל" יצא לפני 11 שנה לאחר פרישתו של הרפו מרבע לשבע והוא כולל כמה מלהיטיו הגדולים מימי רבע לשבע בתוספת שירים חדשים.

באלבום יש  12 שירים כולם לחנים ומילים של הרפו חוץ מ"שפכי כמים" של קרליבך, הרפו אחראי גם להפקה המוסיקלית של האלבום ולנגינת הגיטרות וכמובן המפוחית. המוסיקה ברובה היא רוק אקוסטי אוורירי שמזכיר את הסאונד של רבע לשבע באותה התקופה.

האלבום נפתח ונחתם בשיר הנושא "אהבת ישראל" להיט רוק אקוסטי מצוין ואהוב במיוחד שכאמור רק בשנה האחרונה יצאו לו שני גרסאות כיסוי חדשות (אבישי רוזן, Y-STUDS).

השיר השני באלבום הוא "לכל אחד" שיר שקט ומרגש מלא בחום ותמימות העוסק בתפילתו של הרפו לשלום עולמי.

השיר השלישי הוא רוק לטיני שנוגע במקצב הבוסה נובה "שפכי כמים" של קרליבך כשבשיר מתארח אביו של הרפו לדואט מעניין.

השיר הרביעי "צמאה לך" שיר שקט שנפתח בליווי של האקוסטית של הרפו, קטע המעבר בו מתווספים התופים והבס מלהיב.

השיר החמישי במקצב הפולק רוק "שם" שעוסק בציפייה לביאת המשיח.

השיר השישי "יברכך" מתוך ברכת כוהנים בלחן יפיפה ומרגש של הרפו עם נגיעות פאנקיות במקצב. המפוחית של הרפו בפתיח פשוט מעולה.

השיר השביעי "כל הנשמה" הופיע במקור באלבום של רבע לשבע "סודות – עץ חיים היא" שיר רוק פאנקי קצבי.

השיר השמיני הוא שיר שקט ומרגש אחד האהובים עליי של הרפו "כאן בניתי את ביתי" השיר במקצב הבוסה נובה מעולה ומדבר על השמחה של הרפו במה שיש לו, שמחה שאולי מתארת את הרפו בכלל כמוסיקאי, שוחחתי במהלך הכנת הכתבה עם המוסיקאי יהודה כץ מרבע לשבע לשעבר, שוחחנו על הרפו והנקודה שיהודה הדגיש על הרפו שהוא תמיד היה שמח ושלם איפה שהיה. הוא לקח את המקום המוסיקלי ותפקידי הסולו שלו ועשה איתם את המקסימום עד הסוף ובמילותיו של יהודה "כולם יכלו לזהות מתי זה סולו של הרפו".

השיר התשיעי שיר רוקנרול קצבי וקופצני "זריקה" בסאונד אקוסטי עם נגיעות של גיטרה חשמלית, באופן כללי הסאונד באלבום לא סגור לגמרי ומזכיר סאונד של הופעה, סוג של קסם טבעי יותר מנגינת אולפן רגילה, כמו קסם הבלוז שגם הוא מוקלט הרבה פעמים לייב ובסאונד טבעי וזה חלק גדול מקסמו.

השיר העשירי "שמע קולם" שיר שקט ומרגש שמלווה רק באקוסטית של הרפו. על הלחן אחראי יחד עם הרפו - אדם וקסלר נגן הבס של להקת רבע לשבע שגם ניגן באלבום של הרפו.
שני הרצועות האחרונות הן פתיח לאהבת ישראל וביצוע נוסף של אהבת ישראל ארוך מעט יותר ורוקיסטי יותר מהביצוע בתחילת האלבום.

לסיכום זהו אלבום כיפי ונעים עם קסם פשטות גאוני בעיניי. הצטערתי לראות שאין כמעט חומר ברשת על האלבום ועל הרפו, כולי תקווה שחומרים ממנו יעלו לרשת על מנת שעוד אנשים יוכלו להיחשף אליהם. 

הרפו ז"ל - שנה ללכתו 

הלהקה - סדרה בכיכובו של הרפו ז"ל 



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה