יום שבת, 3 במרץ 2012

פורים שמח בירושלים. נתנאל לייפר על אלבום הפורים של אומן הקלרינט חיליק פרנק


בס"ד


פורים כבר בפתח וכל אלבומי הפורים יוצאים מהבוידעם... בעיניי הזוכה הגדול בתואר אלבום הפורים שלי הוא אלבומו של חיליק פרנק "פורים בירושלים" שיצא שנה שעברה.

חיליק פרנק אחד האומנים היהודיים היחידים שמצליחים למכור דיסקים גם בעידן ההורדות וחלק גדול מאלבומיו בשנים האחרונות כולל "פורים בירושלים" הפכו לאלבומי זהב עם מכירות של למעלה מעשרים אלף עותקים כל אחד.

האלבום יצא בשני גרסאות אחת מהן רק של הקלרינט והשניה בתוספת מקהלה חסידית ששרה את המילים. על ההפקה המוסיקלית אחראי המעבד ג'ף הורביץ . בהפקה שותפים מיטב הנגנים אורן צור על הכינור ומנחם הרמן על הגיטרה החשמלית ועוד.

האלבום מחולק לשלושה מחרוזות עיקריות השניים הראשונות הן של שירי פורים מסורתיים שחיליק טרח לכתוב ולהסביר בחוברת המצורפת כל ניגון על מקורו וזהו חלק מעניין לעיתים לא פחות מהשיר... לדוגמא שיר הילדים הידוע של פורים "חג פורים" מקורו מחסידות סקווירא . המחרוזת השלישית היא של שירי ברסלב וניגוני חב"ד. חובה לציין את "תשועתם" של קרליבך שאני שמעתי אותו לראשונה באלבומו של חיליק וכבר בשנה שעברה שנת יציאת האלבום השיר הפך לשלאגר רציני וניגנתי אותו בשני לילות הפורים בישיבות בהן אני מופיע במשך דקות ארוכות.

אלבום חובה לטעמי לבית ולכל מי שרוצה לשמוח ולרקוד בפורים לצלילי מוסיקה משובחת שמחה ומהנה.

6 מתוך 7 בסולם נתנאל




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה