יום רביעי, 9 בפברואר 2011

"הבאתי רגע של נצחון" נתנאל לייפר על אלבומו החדש של רועי ידיד "רגע של נצחון"

בס"ד

אני נוהג לחלק את הזמרים לשני סוגים, הסוג הראשון הם זמרי אולפן שם הם מצליחים להביא את המיטב שבהם לאוזנינו, אך כאשר הם מופיעים אתה נחרד מרמת הביצוע הירודה הזיופים וסלסולי הסרק. הסוג השני הם זמרי החתונות וההופעות אלו שיודעים לתת מופע מלוטש ומלא חיים ולמרות שחלקם אף הקליט כמה אלבומים באולפן מקומם באופן ברור הוא על הבמה והאלבומים שלהם במקרה הטוב מקדמים את הזמנת המופעים. מעטים הזמרים שמצליחים להביע את עצמם בצורה מושלמת בשני המקומות הן באולפן והן על בימת האירועים אחד מהם הוא הזמר ואפשר כבר לומר אף היוצר רועי ידיד.
האלבום החדש "רגע של נצחון" הוא אלבומו השני של רועי לאחר שאלבומו הראשון יצא לפני כמה שנים וכמה שירים ממנו הפכו ללהיטים כדוגמת "את לי ארץ" ושיר החתונה המעולה במיוחד "זה הרגע"
רועי ניחון בקול נדיר גבוה ונעים להאזנה מאד ובשילוב ההפקה המקצועית באלבום החדש ניתן לומר שרועי מבצע את קפיצת המדרגה והופך לזמר אולפן משובח במיוחד בנוסף להיותו כבר זמר חתונות מעולה וידוע שמופיע רבות עם תזמורת ענבי הגפן של נועם חייט.
רועי עבד על האלבום יחד עם המפיק המוסיקלי נדב ביטון שכבר עבד עם עמיר בניון ,שלומי שבת, הראל מויאל ואחרים, עמיר בניון עצמו היה מעורב בתהליך ההפקה וייעץ וכיוון. העיבודים כולם נכתבו על ידי נדב ביטון ובוצעו על ידי מיטב הנגנים כברק בן צור על התופים והזמר דודו טסה על הגיטרות. הסאונד של האלבום נפלא והעיבודים מגוונים ומעניינים.
באלבום יש 12 שירים כשאחד עשרה מהם שירים חדשים ואילו האחרון הוא גירסת רמיקס לשיר "אתה יודע". המילים נכתבו חלקם על ידי משה קלוגהפט וליאור גבע וחלקם על ידיד רועי עצמו כמו השיר "אתה יודע" אותו כתב רועי במיוחד לאחיו שעבר טראומה. האלבום בהחלט לא פונה לקהל ספציפי והוא בהחלט יכול לעבור בכל אוזן ללא בעיה. חלק מהשירים הם בסגנון רוק ישראלי וחלקם עם נגיעות קלות ים תיכוניות ומעט מעט תימני..(שלא יגידו שהוא שכח אותם... J)
השיר שתפס את אוזניי במיוחד הוא שיר הנושא של האלבום "רגע של נצחון" שיר שקט יחסית ומז'ורי עם מילים נהדרות ומרגשות
"ובסוף תנצח דמעה חרישית
המחנק בגרון ינצח
ובסוף ינצח מי שיש לו בלב
אמונה שפושטת כמו ריח
ובסוף ינצחו אדומי העיניים
שלא נעצמו אף לרגע
ינצח בסוף הגפרור הקטן
את הפיח השחור
ינצח מי שהמשיך פה לבעור"
השיר גרם לי לצרוח יחד עם רועי את הפזמון.. "ואם צעקתם ולא יצא קול ..." שיר פשוט מעולה!!
שיר מעניין נוסף הוא "החיים זה לא הכל" שיר רוק סוחף שנפתח במחווה לקומדיה הישראלית "החיים זה לא הכל". וכן השיר "תוכחת 2000" שנשמע ממש כמו שיר של עמיר בניון בסגנון השירה והלחן.שיר מעניין נוסף הוא "לפעמים" שנפתח בנגינת פסנתר שמזכירה מוסיקה קלאסית ואת השיר שהיה הסינגל הראשון מהאלבום "אני איש של חורף" למרות שאני ממש איש של קיץ... התחברתי לשיר מאד
לסיכום מדובר באלבום איכותי מאד מבחינת הסאונד העיבודים המילים הלחנים והזמר שמעלה את הכל בעוד רמה.
6 מתוך 7 בסולם נתנאל

3 תגובות:

  1. נתנאל... הבאת לי חשק לשמוע את הדיסק... תודה...

    השבמחק
  2. אחלה דיסק מומלץ בחום..
    כל השירים מיוחדים ואיכותיים

    השבמחק
  3. אין ספק שרועי ידיד הוא אחד הזמרים הגדולים שהיו כאן!!שבעז''ה ימשיך לעלות!ויעשה קידוש ה' בעם ישראל!!

    השבמחק