יום שלישי, 10 באפריל 2012

קומי אורי- נתנאל לייפר על אלבומו של היוצר צבי זלבסקי



קומי אורי הוא אלבומו התשיעי של היוצר הצייר וסופר הסת"ם צבי זלבסקי, לחניו של צבי הם יפיפיים ואני מתחבר אליהם מאד באופן אישי למרות שאני נאלץ להודות שאני מכיר רק חלק מאלבומיו. צבי לא נרתע מחוסר ההכרה ויוצר מתוך תחושת האומן שבתוכו והאמת הפנימית שאני מקווה שסוף סוף תקבל את ההכרה שלה היא ראויה.
על ההפקה המוסיקלית של האלבום אחראי נגן הבס המוכשר יהודה אשש שעשה את רוב העיבודים באלבום . הרוח החיה מאחורי ההפקה הוא הכנר נתנאל זלבסקי שגם מתארח בשירה באלבום בשלושה שירים. נתנאל הוא נגן כינור מעולה ששותף גם להופעות של הלהקה המצוינת "דברים בעלמא" והיה שותף בעבר לעוד פרויקטים מוצלחים בתחום המוסיקה היהודית כ"מסע-לה" אלבומו המיוחד של נגן הסנטור הפרסי אלדד לוי.

האלבום נפתח בשיר היפה בעיניי באלבום "תלווה לי שיר" שנכתב על ידי צבי למיקי סער ז"ל כשחלתה במחלה קשה. האלבום באופן כללי מורכב משירים שכתב צבי לאירועים שמחים ושמחים פחות . תלווה לי שיר הוא שיר שקט ומרגש והעיבוד אפוף כלי המיתר נותן לו נופך מיוחד. הלחן נשמע כמו שיר ישראלי ישן קסום והוא מורכב וקליט כאחד.

שיר נוסף שאהבתי הוא "אך טוב וחסד" שנכתב לזכרה של צורית ירון ז"ל שנהרגה בתאונת דרכים בגיל כ"א. גם הוא שקט ומקסים ונגינת הצ'לו בו מרגשת ומתאימה מאד.

שירים נוספים שמומלץ להקשיב להם בקשב מלא הם "קומי אורי" שיר במקצב שנוגע ברגאיי ומוסיקה לטינית בעיבודו של נתנאל זלבסקי שגם מנגן על החליליות ו"כי לך טוב להודות" ששר נתנאל זלבסקי (כמה שהקולות שלהם דומים...),שיר במקצב לטיני עם נגיעות מזרחיות מעניינות של עווד בנגינתו של יהודה אשש.

"שחר אבקשך" יצירה מעניינת על מילותיו הנפלאות של רבי שלמה אבן גבירול שגם היא מושרת או יותר נכון להגדיר את זה מוגשת על ידי נתנאל זלבסקי. מי שזקוק למעט רוקנרול יוכל למצוא אותו ב"רני ושמחי" שיר שנע בין הרוקנרול לבין מקצב ג'אזי שאפלי מעניין העיבוד המרתק שייך לפסנתרן אבי בר איתן. האלבום נחתם בשיר "יום השישי" שמושר על ידי נתנאל וביתו של צבי רזיה ריצ'מן, שיר שקט ומרגיע גם פה ניתן ליהנות מהשילוב המעניין של העוד עם המוסיקה המערבית.

צבי זלבסקי הוא בהחלט יוצר מגוון , שירתו כבדה ואופראית מעט אך הרגש הלב והלחנים המיוחדים מחפים על כך לחלוטין. "קומי אורי" הוא אכן אלבום מורכב ומעניין ששווה לשים לו אוזן או שתיים ...

6 מתוך 7 בסולם נתנאל


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה