יום שישי, 1 באפריל 2011

מזמורים נוספים- נתנאל לייפר על אלבום הסולו החדש של קובי אוז





קובי אוז בשנים האחרונות הוא אחד האומנים היותר מסקרנים באיזור... הוא עשה מהפך מסולן להקת טיפקס המיתולוגית לקריירת סולו מצליחה ומעניינת במיוחד.


קובי נע באלבומיו האחרונים "מזמורי נבוכים" ובאלבום החדש שלשמו נתכנסנו היום "מזמורים נוספים" בין הקודש לחול ובין מה שביניהם. "מזמורי נבוכים" עסק גם במזמורים והרבה ב"נבוכים"... האלבום היה עמוס תכנים מסרים לבטים פילוסופיה והומור כמו שרק קובי יודע לדחוף בכל פינה...

האלבום הנוכחי "מזמורים נוספים" שונה ממנו הוא כולל רק שיר אחד שמילותיו נכתבו על ידי קובי "שירת העשבים שלי" ומוגדר על ידי קובי כאלבום שמכיל את השירים שהביאו אותו עד הלום והיו קשורים לכתיבת השירים באלבום הקודם. המסר הזה מועבר אף בעטיפת האלבום בה נראה כביכול המשך התמונה של  עטיפת האלבום הקודם ובה נראה ארון ספרים עמוס ברקע התמונה.

באלבום יש 12 שירים שרובם מוכרים ושלושה מהם הולחנו על ידי קובי. ההפקה המוסיקלית מגוונת מאד מרוק כאסח עד לשירה פיוטית ושירים נוסח טיפקס כדוגמת "שירת העשבים שלי" שיר קצבי מעניין עם מילים בעלות משמעות ותוכן שכרגיל עטופות אצל קובי בכמה שכבות של הומור.

האלבום נפתח ב"אדון יה", פיוט טוניסאי עממי קצבי ומעניין ש"נעטף" מחדש על ידי קובי בסגנונו הייחודי, הפיוט הושר בבר המצוה של קובי על ידי סביו ר' ניסים מסיקה שהיה חזן ופייטן טוניסאי ורוחו מרחפת על 
שני האלבומים האחרונים של קובי בזכותו התחלתי גם אני להשתמש במשפט המקסים "בעזרת הקל ובישועתו. תוכלו לפגוש באלבום את ר' שלמה קרליבך בשני שירים שחידש קובי "חמדת ימים" במקצב רוק בועט ו"למען אחיי ורעיי" בביצוע חביב למרות הנסיון הצולע מבחינת הסאונד לחקות את שריקתו של קרליבך בפתיחה של השיר.

אחד הביצועים היחודיים יותר באלבום הוא "אגדה" שיר ישראלי ישן ומעניין . השיר נפתח בצורה ווקאלית מדליקה ובמקצב סלואו רוק בלוזי . שיר מעניין נוסף הוא "מדרש יונתי" של מאיר אריאל שיר שמדבר על חשיבות התוכן שמאחורי הדברים ולא רק על החיצוניות של חיים בארץ ישראל ובירושלים. תוכלו להאזין ל"שירת העשבים" של נעמי שמר שכבר הושר בשנים האחרונות כמעט בכל צורה אפשרית...אך דווקא באלבום הזה הוא משמש כנותן טעם לשירו של קובי "שירת העשבים שלי" שמשתמש ברעיון שירת העשבים של נעמי שמר. ביצוע מוצלח נוסף ישנו באלבום לפיוט "יה חביבי" המוכר. שיר חביב נוסף הוא "ברכת כלולות" שיר שכתב קובי לחתונתו.

לסיכום מדובר באלבום חביב מאד עם חיוכים נסתרים כמעט בכל שיר כדרכו של אוז זה מכבר... ההפקה מוסיקלית מעניינת ונחמדה . נקודה אחת לשיפור היא הסאונד של האלבום שהוא מעט פחות מוצלח ונעים ופוגע בחווית ההאזנה.

עניין חשוב שלדעתי אומנים נוספים צריכים ללמוד מקובי היא צורת השיווק בה הוא משתמש, האלבום כולו ניתן להאזנה ולהורדה במחיר מוזל מאד דרך אתר "באנד קאמפ" . כל הכבוד על ראיית המציאות נכוחה ועל החשיבה על האפשרות הדגיטלית . כמובן שניתן גם לרכוש את האלבום בחנויות כמתנה או סתם לחובבי האלבומים בארון.

5 מתוך 7 בסולם נתנאל






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה