יום שני, 17 בינואר 2011

הרבה נקודות טובות!!! נתנאל לייפר בכתבה חמישית על אלבומי המופת של המוסיקה היהודית

בס"ד


על אף ש"נקודה טובה" הוא אלבום חדש יחסית ויצא רק לפני שנתיים בערך הוא בהחלט משתייך למשפחה המכובדת של אלבומי המופת.
שולי רנד, הוכר עד לאלבום זה כשחקן, הוא שיחק בתיאטרון הבימה ובמספר סרטים כמו כן הוא כתב ושיחק בתפקיד ראשי בסרטו המצליח "אושפיזין" .
לפני כשנתיים הוציא שולי את האלבום "נקודה טובה" בהפקתם המוסיקלית של אסף אמדורסקי ושמוליק דניאל, האלבום מגוון מאד ויש בו סיגנונות מוסיקליים שונים ממוסיקת קאנטרי ,רוקנרול ועוד . האלבום הצליח מאד וזכה באלבום פלטינה והוא הושמע בכל המקומות האפשריים במדיה הישראלית.
באלבום יש 11 שירים שכולם ממילותיו של שולי רנד והם מבוססים ברובם על תורותיו של רבי נחמן מברסלב במסווה של משלים מחוכמים. האלבום נפתח בלהיט הקאנטרי "מה התכלית" שיר סוחף מרגש ובעל משמעות אדירה למילים.
על אף שלשולי אין קול שמוגדר בדרך כלל כקול ערב, הוא מבצע מלוטש מאד ובעל יכולות שירה שגורמות למילים פשוט לחיות. בחלק מהשירים הוא מזכיר זמרים ישראלים כמאיר אריאל ואריאל זילבר.
אני באופן אישי סובל מחרדות בהקשר לאלבום הזה... אני מפחד להאזין לו יותר מידי ... מפחד שהוא ימאס לי.. אני מתחבר מאד לעומק ולאמיתיות של המלים באלבום והוא נוגע לליבי מאד גם מהבחינה המוסיקלית.

האלבום נפתח בשיר קאנטרי סוחף ומרגש "מה התכלית" שעוסק במטרת הדברים בעולם הזה ובמסובב הסיבות, נגינת הכינור הקסומה היא של הכנר והמעבד גדי פוגטש.
השיר השני באלבום הוא הלהיט ההיסטרי "אייכה" שיר שקט ומרגש שקשה לי להאמין שיש אנשים שלא יצא להם לשמוע אותו.

השיר השלישי באלבום הוא "ערפל" שיר במקצב רוקנרול קצבי ומעניין.  

השיר הרביעי בסגנון הסווינג רוק "סגולה" שיר מעניין המבוסס על תורתו על רבי נחמן מברסלב. העיבוד כלי הנשיפה מעניין.

השיר החמישי הוא "המשורר" שנכתב על ידי שולי לזכרו של המחזאי חנוך לוין. העיבוד נקי ופשוט ומלווה את הסיפור המרטיט שמושר על ידי שולי על היחסים בינו לבין חנוך.

השיר הבא גם הוא אחד מהלהיטים הגדולים של האלבום ואפילו הפך להיות חולצה מודפסת פופולרית  "אני בן מלך שעשוי מאבנים טובות" שיר שמדבר על מאבק ביצר הרע, פשוט סיפור רוקנרול מעולה גם פה עם בראסים מצויינים ושימוש גאוני בקסילופון. 

השיר השביעי הוא דואט מוצלח עם אהוד בנאי - "נקודה טובה" שיר הנושא של האלבום. שיר שקט ומרגש מאד שאהוד משתלב בו נפלא יחד עם שולי. מומלץ לשים לב לסולו הסקספון המצוין של נגן הג'אז דניאל זמיר.

השיר השמיני הוא  שיר פולק העוסק בהתבודדות "מוחין דקטנות". שיר זורם ומלא בהומור.

השיר התשיעי מרגש אותי מאד - "רפאל" שמספר על שני ילדים קטנים שנוסעים בשעת ליל מאוחרת בטרמפים למירון כדי להתפלל על אמם החולה מומלץ לשים ללב לקטע המעבר בין קטעי השיר שמתפתח בהתאם לעלילה, מרגש במיוחד.המפוחית ברקע היא של אהוד בנאי וקולות הרקע המדהימים שייכים לסולן להקת המדרגות אילן דאמרי המצויין.

השיר העשירי, שיר חביב במיוחד "אחותי" בסגנון הרומבה הדרום האמריקאי. 

האלבום נחתם בשיר "מתוך שינה" שיר שקט ומרגש מאד גם בו נגינת הכינור בפתיח היא של גדי פוגטש, אחד השירים האהובים עליי מהאלבום.
לסיכום, אלבום מופת שהוא פשוט חויה והנאה צרופה!!!! על כל רצועותיו!!!!
מומלץ וחובה!!!!

















תגובה 1:

  1. אחלה דיסק- גם אני התחברתי אליו!
    יישר כוח,
    גילת.

    השבמחק