יום שישי, 10 בדצמבר 2010

maccabeat's או מכביטס...? נתנאל לייפר על אלבום הבכורה "קולות מלמעלה"


כבר שנים אני מצפה לאלבום מלא ווקאלי, למי שלא בקיא מדובר במוסיקה ללא כלי נגינה , כל העיבודים והקולות מבוצעים בפה על ידי זמרים השם המקצועי של מוסיקה כזאת הוא "אקאפלה".
בדרך כלל אלבומים כאלו יוצאים בתקופת ספירת העומר ולרוב מבוצע בהם קאברים (גרסאות כיסוי) מה שפוגע בעניין ולא מעניין כמעט מה עוד שהעיבודים בדרך כלל פשוטים מאד. שמחתי מאד לאלבום הזה וציפיתי מחברה צעירים ומוכשרים למשהו מעניין... התחושות מעורבות לאחר ההאזנה.. מצד אחד הקולות עשירים והרמוניים אך בחירת השירים של הלהקה במיוחד השירים בעברית לא מספיק טובה.
שירי האלבום מתחלקים לכמה סוגי קאברים חלקם לפסוקים וחלקם לשירים בעברית שמבוצעים בצורה מזעזעת מבחינת העברית, המבטא וההיגוי מציקים לי באופן אישי . השיר ארים ראשי לדוגמא של שי גבסו מבוצע באלבום וכן מה אברך של להקת חיל הים העיבודים נחמדים אבל המבטא... אוייש.. כאשר זמר שר שיר בעברית הוא צריך להיות דובר את השפה כדי לבטא את המילים נכון ולא לשיר אותם כאילו זה פסוק.. וכמו בכותרת אני מעדיף MACCABEATS.
בעברית ניתן לשמוע גם את "התקווה"בביצוע סביר.
לעומת זאת השירים באנגלית פשוט מושלמים ומבוצעים יפה וסוף סוף טבעי. אני ממליץ בחום להקשיב           לbad day"" שיר פופ ווקאלי (במקור של דניאל פאוטר) שפשוט לא מורגש שאין בו כלי נגינה...
מומלץ גם להקשיב לgo the distance"" של מייקל בולטון ולשיר שחותם את האלבום  one day""  קאבר ווקאלי מוצלח מאד ללהיט של מתיסיהו, ביצוע מעניין נוסף ניתן לשמוע לשיר לכה דודי במנגינת הללוי-ה של לאונרד כהן.
באופן כללי מדובר באלבום מרענן למדי אך לא בבשורה חדשה למוסיקה היהודית או הווקאלית או למוסיקה בכלל... J חבל שלא כותבים אלבומים מקוריים עם שירים חדשים ללהקות ווקאליות...(six13...)
הmaccabeat's  הוציאו לפני חנוכה סינגל חדש "candlelight" שצורף לקליפ והצליח במיוחד ביוטיוב וזכה כבר למעל שבע מליון.....(!!! )צפיות . הקליפ מצורף פה צפיה נעימה!!

4 תווים מתוך 7 בסולם לייפר


לכתבה על האלבום החדש של המכביטס "OUT OF THE BOX"



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה