יום חמישי, 17 בינואר 2013

נקודות של דרך - שלמה אילן קינן - ביקורת אלבום



לאומן המיוחד הבא נחשפתי על ידי ידידי אביעד שקולניק המתופף של להקת הרוק היהודית ישראלית "קראוון 187", אילן קינן – נגן גיטרה מצוין זמר מעולה ומלחין משובח, הוא חבר ברשימה ארוכה של הרכבים מהשורה הראשונה, החל מלהקת "בית אבא" ואנסמבל ג'אלי ועוד להקות נוספות.

האלבום "נקודות דרך" הוקלט בסאונד מעולה בהופעה חיה לפני כשלוש שנים ב"מעבדה" בירושלים (זאפה כיום) יחד עם אילן מנגנים גם כלי הקשה - אלעד נאמן, קונטראבס - יהודה יצחק הלוי, כלי נשיפה - רפאל ברכץ, סנטור וטאר - משה שלו. חוץ מהשיר שחותם את האלבום "לך אלי" בלחן המסורתי המרגש בביצוע מצוין של אילן שהוקלט לאחר מכן באולפן של המפיק יפתח דקל שאחראי לכל הסאונד המצוין של האלבום.

לחניו של אילן נעימים ומיוחדים הם משלבים בין הצליל האתני לבין רוק אקוסטי משובח עם נגיעות בלקניות מקפיצות ואפילו היפ הופ.

הוא משלב בשיריו בין מילים מקוריות ומחאתיות שלו (נחלת שבעה) לבין מהמילים מהמקורות ושירתו נקייה יפה ומרגשת.

באלבום 6 קטעים מגוונים כשבחלקם הקהל אף מצטרף בשירה סוחפת.

האלבום נפתח ב"אין עוד שם" שיר רגוע יחסית שלקראת סופו מקביל תפנית מעט יותר רוקית קצבית עם סולו טאר מוצלח של משה שלו והקלרינט של ברכץ.

השיר השני "נחלת שבעה" נפתח בנגינת טאר מזרחית ומשם מתפתח לשיר קצבי בלקני, מדובר בשיר מחאה העוסק בירושלים ובציפייה לגאולה, הקהל שמצטרף לשירה בפזמון מרגש. קטע ההיפ הופ של אלעד נאמן נגן כלי ההקשה מצוין ומזכיר את "הדג נחש" ברהיטות שלו ומוסיף רבות לשיר.

השיר השלישי "צוהר" במקצב הטייק פייב, שיר תפילה מרגש המבקש הכוונה משמים. שימו לב לקטעי הסנטור הפרסי המיוחדים שמנגן משה שלו.

השיר הרביעי "מלאכים ללא כנף" במקצב הרוק בשילוב הסנטור בסולו הפתיחה. שילוב המזרח והמערב בשיר ובכלל באלבום כולו מקסים ומזכיר לי את הימים הטובים של להקת "הלויים" המצוינת של אליהו דגמי וחבריו.

הקטע החמישי "אדיש" שיר מעניין ומינימליסטי מבחינת העיבוד דבר שנותן להתרשם מנגינת הגיטרה המקסימה של אילן.

האלבום נחתם כאמור ב"לך אלי" בלחן המסורתי בביצוע מיוחד ומרגש של אילן.

לסיכום: אלבום הופעה מצוין אחד הטובים שהאזנתי בשנים האחרונות עם סאונד משובח ואיכותי ועם עיבודים ושירים מעולים. אילן הוא זמר מצוין והוא הסב לי הנאה רבה.
6 מתוך 7 בסולם האיכות






3 תגובות:

  1. ביקורת מעולה ;)
    תיקון: הראפר ב"נחלת שבעה" הוא לא אחר מאשר אלעד נאמן, המתופף המצוין שמנגן בשנים האחרונות עם אילן. ומנגן שם עוד מוזיקאי עתיר הרכבים מזהה מי?

    השבמחק