יום שבת, 19 בינואר 2013

קבעתי את מושבי - חוויות מהופעת ההשקה בירושלים



בס"ד


אני בהחלט יכול לכתוב ששמחתי להשתתף בהופעת ההשקה של אהרן רזאל לאלבומו החדש "קבעתי את מושבי" שיצא לפני כחודש.

ההופעה התקיימה בצוללת הצהובה בירושלים, מקום שמעורר אצלי זיכרונות בנוגע לאהרן. הפעם הראשונה שראיתי את אהרן בהופעה הייתה באולם הזה, אם זה תקין לקרוא למקום הזה "אולם"... :-)

האירוע המדובר היה הופעה כפולה של הקרן לירושלים, אהרן רזאל שהיה מופיע בזמנו יחד עם האיש והסקסופון דניאל זמיר כשאחריו הופיע הזמר עדי רן שאף ביצע יחד עם אהרן את "הסנה בוער" בדואט. שניהם סימנו אז את פריצת הדרך של המוסיקה היהודית כשעוד לא ידעו איך לאכול את זה וקראו לזה "מוסיקה אלטרנטיבית"... אהרן היה אז לפני יותר מעשור עדיין בימי השוואלים הלבנים שלו  ("הייתי קונה אותם בחנויות לוילונות...") ובהחלט היה מעניין הפעם ליצור השוואה בין שתי הדמויות אהרן של השוואלים ואהרן של "קבעתי" הדומות אך שונות בתכלית...
 
בתור אחד שהשתתף גם בהופעת ההשקה של האלבום הקודם של רזאל, "מה עשית היום", התחושה הפעם הייתה שאהרן קלט את העניין של "הופעות השקה" וביצע את זה בצורה מושלמת, בשונה מההופעת ההשקה של האלבום  הקודם בה ניגן את כל שירי האלבום בזה אחר זה בעיבודים דומים לאלבום מאד וכמעט ללא שירים מהקריירה הארוכה והמפוארת שלו, הפעם פתח אהרן את ההופעה בלהיטו הראשון "צא מן התיבה" ושירים נוספים מאלבומיו הקודמים, שיר ציון, שיר המעלות שלאחר ביצועו הסביר אהרן את תמיהתי משכבר ימים לשיבושים המחרידים בפיסוק להם קראתי בכתבה על האלבום בו הופיע השיר, "זמן הגאולה" – מילים ולחן אהרן רזאל... "רציתי לקבל תמלוגים גם על הלחן וגם על המילים..." הסביר אהרן.

הביצועים לשירים החדשים מהאלבום היו מצוינים הלהקה שהורכבה ממיטב הנגנים, דודי סתר הגיטריסט המצוין, שניכר בכל סולו וריף שהוא מחובר למוסיקה הזו,  הקלידן המעולה אחיה אשר כהן-אלורו שבזמן האחרון מנגן על כל בימה רעננה ומראה שהתפוח לא נפל רחוק מהעץ, קובי קלאר – בס, ואלימלך גרונדמן (לייזר לויד) על התופים.

אהבתי שבניגוד לאלבום אהרן בחר לבצע את השירים ללא הבראסים (המיותרים לדעתי) שבאלבום כך שהתוצאה ערבה לאוזניי מאד.

נקודת השיא של ההופעה הייתה כאשר אהרן הזמין לבמה רביעיית כלי מיתר – שתי כינורות ויולה וצ'לו שביצעו יחד עימו כמה שירים רובם מהאלבום החדש – כמה תפילות,השקיפה אך גם את "עולה בשביל" מהאלבום הקודם. קטעי המיתר במיוחד אלו שהם היוו בהם המרכז היו מרגשים ומיוחדים והיוו בחירה מושלמת ושדרוג משמעותי להופעה אם כי ההגברה שלהם לא הייתה מספיק נכונה.

השיר המרגש ביותר בעיניי "דעתי עליה" בוצע גם הוא יחד עם כלי המיתר כשבסופו הקהל לא הניח לאהרן והמשיך לשיר את הפזמון שלושה פעמים נוספות כשהלהקה מצטרפת לשירה הסוחפת.

להדרן קינח אהרן עם להיטו הגדול "הסנה בוער" שיצא לפני 16 שנה.. קבעתי וכמה תפילות יחד עם רביעיית המיתרים.

על אף שבפעם הבאה זה יהיה נחמד אם הופעות יתחילו לפני עשרה 11 בלילה (לא מגיע לי עונש שאין לי רכב), אני חייב לציין כי ההופעה הייתה מענגת והשיקה את האלבום בצורה הטובה והמרגשת ביותר תוך כדי נתינת דגש גם לאלבומיו הקודמים של אהרן וגם ללהיטים החדשים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה