יום רביעי, 31 באוקטובר 2012

שבת במשפחה - "שלום עליכם" אלבומם של האחים ולדמן



בס"ד

בשנים האחרונות יצאו כמה אלבומי להקה משפחתיים, משפחת וואך, משפחת חוטר ועוד שזכו לאהדה רבה ועכשיו הצטרפה משפחה חדשה לעניין... משפחת ולדמן שבדומה למשפחת חוטר שעבדה עם יונתן רזאל, הלכה על הפקה מוסיקלית מוקפדת בניהולו של הזמר והיוצר יהודה כ"ץ מייסדה וסולנה לשעבר של להקת רבע לשבע.

המוסיקה באלבום אכן משקפת את ניחוחו  המוסיקלי של יהודה כ"ץ. סגנון העיבודים הוא של רוק אקוסטי רך ונעים. בהפקה מנגנים יהודה כ"ץ עצמו על הגיטרות, אורן צור –כינור, הזוג אטיאס – יצחק על כלי ההקשה ותמר על החליל. אבי אבידני – תופים ועוד נגנים מהשורה הראשונה.

האחים ולדמן – משה, אלעזר, אשר ואורי שמתארח בשלושה שירים. בשיר "ריבון כל העולמים" שר גם צבי – האבא לבית ולדמן.

12 השירים משלבים בין לחנים מסורתיים לבין לחנים חדשים שהולחנו ברובם על ידי האח משה. המשותף לכל השירים הוא הביצועים הווקאליים ההרמוניים של האחים.

האלבום שכולו בנוי על שירי שבת נפתח ב"שלום עליכם" המבוסס על לחנו של הרב יצחק גינזבורג, עיבוד הרוק האקוסטי בסאונד המשובח של ג'ף הורביץ עושה רק טוב ללחן הידוע.

מומלץ להאזין ל"אנא בכח" הפאנקי בלחנו של האח משה ולשים לב לעיבוד האקוסטיות המעולה בשילוב ההמונד.

"לכה דודי" האתני גם הוא בלחנו של משה ולדמן, "ניגון רמות" החביב גם לו אחראי משה.

"ריבון כל העולמים" בלחן של האב צבי ולדמן המבוסס על נוסח התפילה הויזנצ'אי שנשמע כמו קטע חזנות מעניין כשהאב פותח והבנים מצטרפים אליו בהמשך השיר. קטע "וזכני לקבל שבתות" מתוק במיוחד.
בגדול, זהו אלבום שירי שבת נעים ונחמד המופק כהלכה בסאונד איכותי ועיבודים טובים הן קוליים והן אינסטרומנטלים.

5 מתוך 7 בסולם




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה