יום שישי, 20 באפריל 2012

קח אותי הביתה. נתנאל לייפר בביקורת על אלבום הבכורה של להקת האקפלה Y-STUDS

בס"ד

בס"ד
אם פעם נאלצנו להסתפק בשלושה ארבעה אלבומי אקאפלה שרובם היו באיכות נמוכה במקרה הטוב לשמחתי השוק מתרחב ושחקנים איכותיים נוספים בו מידי שנה והתוצאות המוסיקליות ברמה גבוהה מאד/


הכתבה הבאה עוסקת באלבום הבכורה של להקת אקאפלה חדשה מארה"ב. אחרי ההצלחה של המכביטס קבוצה שהוקמה על ידי תלמידי הישיבה יונברסיטי מסתבר שישנן קבוצות אקאפלה נוספות מהישיבה יונברסיטי והיום אני מתכוון ל Y-STUDS  וכמו שניתן לראות על העטיפה אלו ראשי תיבות של ישיבה סטודנטס – תלמידי ישיבה.


בלהקה חברים 12 חברים והיא הוקמה על ידי מורדי ווינשטיין שגם אחראי לחלק גדול מהעיבודים של האלבום . ככוח עזר הובא גם האיש שידו בכל ויד כל בו בתחום האקאפלה היהודית בארה"ב (SIX13 ,MACCABEATS) מייק בוקסר שאחראי להפקה של שני שירים באלבום (בלבבי,מי בן שיח).


האלבום נקרא בשם "   "TAKE ME HOME-קח אותי הביתה , השם נבחר מתוך משמעות של החיפוש של הביתיות והיציבות והמושג "בית" שנלקח כמובן מאליו למרות שיש כאלה שכל חייהם הם בחיפוש אחר ה"בית" – יציבות,נוחות שלהם. במקרה של Y-STUDS  ביתו של העם היהודי הוא בארץ ישראל . בעניין זה אני יכול להציע פתרון .. במקום לשיר קח אותי הביתה ניתן לעשות עליה J.


האלבום מורכב מ9 שירים כולם קאברים –גרסאות כיסוי. האלבום נפתח בביצוע נחמד ללהיט של הרפו אברמסון ז"ל "אהבת ישראל" אני לא חסיד גדול של שירה בעברית בלהקות הווקאל האמריקאיות, בכל אופן ניתן לציין שבשיר זה למרות שהוא מושר בעברית הביצוע לא נפגם והתוצאה ערבה לאוזן.


מומלץ  להאזין ל"בלבבי" של להקת רגש בלחנו של הרב שמואל ברזיל בביצוע מיוחד במקצב מזרחי (הפקה מייק בוקסר). ל"LOST" של להקת קולדפליי במקור ,שיר פופ בביצוע מוצלח. שיר מעניין נוסף הוא הביצוע ל"BE PREPARED" מתוך מלך האריות  הביצוע כולל חיקוי הומריסטי לקולות מהסרט המקורי. "INCOMPLATE" קאבר שקט וחביב ללהקת הבאקסטריט בויס.


ביצוע מעניין נוסף הוא לשיר הנושא של האלבום "MISPLACED" של להקת המושב שכמה משיריה זכו השנה לביצועי אקאפלה משובחים. נקודה לשיפור היא הביצוע ל"מילים יפות מאלה" של עידן רייכל הצד המוסיקלי חביב בהחלט אך בוצע ניסיון כושל לשנות את המילים מלשון נקיבה ללשון זכר דבר שגרם לכמה משפטים מגוחכים,שוב חבל שלא מתייעצים עם ישראלי דובר עברית לפני שמוציאים דברים כאלה.


לסיכום Y-STUDS היא להקת אקאפלה מקצועית ואיכותית והאלבום החדש נעים לאוזן והוא בהחלט מצטרף לרשימת הווקאל שלי.


5 מתוך 7 בסולם נתנאל



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה