יום חמישי, 15 בנובמבר 2012

עוד מפסטיבל העוּד

בס"ד


בפסטיבל העוּד בירושלים פגשתי איש מעניין, הייטקיסט שביצע המרה ל... בונה ומתקן כלי מיתר. ירון נאור החל לפני כמה שנים לנגן בגיטרה אך חש שהיא לא נוחה לו וכי הוא היה מתכנן אותה אחרת. ירון שהוא מהנדס תעשייתי בהכשרתו התעניין בנושא רכש את הציוד הנדרש ובנה לעצמו גיטרה כאוות נפשו.

חברים שראו את מעשה ידיו החלו להזמין ומאז הספיק לבנות כלי מיתר שונים ומשונים החל בעוּד המזרחי המסורתי בדגם טורקי או ערבי, דגמי גיטרה מתקופות שונות כולל חשמליות, מנדלינות וכן כלים ייחודיים שנבנו ותוכננו במיוחד עבור אנשים פרטיים דוגמת ה"כֶּתָּר" של נגן הגיטרות המוכשר במיוחד נדב בכר, הכלי מורכב משני צווארים ומשלב בתוכו גיטרה קלאסית ומנדולינה כאחד.

"לצורך בניית כל כלי התעניינתי וחקרתי את מבנה הכלי, שוחחתי עם נגנים מקצועיים על מנת להבין את הדברים שאוכל לשפר ולבנות בצורה טובה ואיכותית יותר" מספר ירון.

"בכל הכלים האתניים פיתחתי לדוגמה מבנה פנימי אקוסטי המגביר את עוצמת הצליל ומשפר את איכותו"

הכלים מרהיבים ביופיים אפילו מבלי לשמוע אותם... ואת זאת היה ניתן לראות מהקהל הרב שנעמד כדי להצטלם ליד הכלים המיוחדים שהוצגו. הגימור מושלם וירון משתמש בחומרים באיכות הגבוהה ביותר ומבלי פשרות.

בכלים שבנה ירון משתמשים מיטב הנגנים כגון: יניב רבא, גלעד חזן, אלעד גבאי, יקי ראובן ועוד רבים וטובים וכאמור הם גם יפים וגם איכותיים.
ולמי ששאל לא עשיתי בארטר עם ירון.. וחבל שכך... ירון אפשר לקבל לסלון איזה גיטרה רנסנסית???




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה