יום שישי, 14 בספטמבר 2012

"דבר" - רשמים מביקור אצל אברהם אבוטבול ז"ל


בס"ד

אתמול חזרתי בזיכרוני שנתיים אחורה... הנסיבות לא משמחות במיוחד...נסעתי להדסה עין כרם, המחלקה האונקולוגית. תחושה כבדה בלב... הגעתי כדי לבקר חבר, איש יקר שמאושפז כבר שבועיים במחלקה, הזמר והיוצר אברהם אבוטבול.
הוא חולה, שוכב במיטה וניכר שכואב לו אבל הברק בעיניים לא הועם, אפשר לומר שהוא אפילו התחדד. הוא דיבר בקול חלוש, אך ברור, וסיפר לי על התכניות והמהלכים שהוא מתכנן והתחיל לבצע. שום דבר לא יעצור אותו מלהשמיע את הצעקה הפנימית שלו ואת הרצון לעורר את כולנו.
הוא סימן לי כמה פעמים לא לדבר... כמעט השתיק אותי.. אבל זה היה תחושה של מאהבה... של -תקשיב תקלוט תעביר הלאה...

לאחר שסיפר על תכניותיו הרבות, נזכרתי וסיפרתי לאברהם על הכרת הטוב שיש לי אליו בעקבות מה שאמר לי כשנפגשנו לפני שנתיים כדי להכין את הכתבה על אלבום המופת שלו "כוכבי אור", הגעתי אליו לסטודיו הירושלמי בלב שכונת בית ישראל הציורית. ישבנו האזנו למוסיקה שוחחנו על החיים ועל הכל. הייתי אז בתחילת הכתיבה שלי כמבקר מוסיקה, לא הייתי בטוח שיש בזה בכלל טעם... שמשהו בכלל יקרא את זה ויתעניין... היה לי צורך חזק בלב לשתף עוד אנשים בחוויות שאני חווה עם המוסיקה היהודית המקורית, לתת את הבמה למי שמגיע לו ולעורר מודעות חוויתית רגשית ומקצועית.

סיפרתי לאבוטבול על הלבטים... והוא ענה לי מהורהר, "אני אתן לך להאזין לשיר חדש שלי שאני חושב שייתן לך את התשובה..."
הוא פנה אל המחשב, בחר את הקובץ המתאים והשמיע לי שיר שהלחין על שיחה בין רבי נחמן מברסלב לתלמידו רבי נתן, ושם שואל רבי נתן את רבו האם לדבר כשלא יודע אם יקשיבו לו, איני זוכר את המילים במדויק אבל התשובה הייתה "דבר! כן יקשיב לא יקשיב.. כן יבין לא יבין.. דבר!" כשיש לך משהו לומר טוב בפני עצמו תאמר... אפילו בשביל עצמך... דבר, אל תתן למחשבות  של אם בכלל יקשיבו לעצור את הצעקה הפנימית שלך את האמת שלך. 
המסר העצמתי בשילוב הלחן הנפלא של אברהם נכנס לי ישירות ללב והשפיע עליי רבות ועל כך אני חש הכרת הטוב עמוקה. 

בקרוב , מתוך מיטת חוליו מנהל אברהם פרויקט מוזיקלי ענק מימדים עם כל חבריו ואוהביו מיטב המוסיקאים והאומנים במוסיקה היהודית, "אברהם אבוטבול וחברים", אני אהיה שם חלק מהם הוא מבטיח זה הולך להיות דיבוק חברים אמיתי עם הרבה הפתעות מיוחדות. גם השיר "דבר" יהיה לשמחתי חלק מהפרויקט המיוחד.

אנצל את ההזדמנות לבקש מכולם להתפלל לרפואתו השלמה במהרה של "אברהם בן ארלט" בתושח"י ויה"ר שיזכה בקרוב לבשר בשורות טובות ולשוב לכוחו ולעצמתו.

לכתבה על אלבום המופת - כוכבי אור, אברהם אבוטבול





3 תגובות:

  1. חזק ומחזק,שתהיה רפואה שלמה ושנה טובה.

    השבמחק
  2. כולם מתפללים עליך באומן. תפילות חזקות ונפלאות. בשבילך אברהם יקר. הכל יתהפך לטובה כולך אור טוב

    השבמחק
  3. רפואה שלמה
    שנה טובה ומתוקה לעם ישראל

    השבמחק