יום שישי, 17 בפברואר 2012

גד ליאור רואה "אופק חדש". נתנאל לייפר על אלבומו החדש של הזמר והיוצר גד ליאור


בס"ד

לגד ליאור האזנתי כבר לפני כעשור כאשר יצא אלבומו הראשון "לכבוד בורא עולם" ומיד לאחריו האלבום "ריח טוב" ו"השיר שלנו" ,תמיד חשתי שיש פוטנציאל אדיר אך היה חסר את הגרוש ללירה כדי שהאלבומים האלו יהיו ברמה מספיק טובה כדי להצליח מאד. גד הוא מלחין מצוין וזמר נעים מאד ואת זה כבר היה ניתן לשמוע באלבומו הראשון  אך רמת ההפקה של האלבומים לא הייתה מספיקה לשמחתי יצא לפני כשבועיים אלבומו הרביעי והחדש של גד ליאור "אופק חדש" בהפקה מוסיקלית מושקעת איכותית ומקצועית שעליה אחראי שמוליק דניאל (עמיר בניון,שולי רנד ועוד)

להפקה המוסיקלית המשובחת חברו מיטב הנגנים בארץ, עמית יצחק על הגיטרות,אלדד ציטרין על הפסנתר קלידים וסקספונים ,שמוליק דניאל תופים ובס ,אילן סאלם חליל ועוד

עטיפת האלבום כולה תמונות של שילוב שחור וצבעוני כגון טלית שפתילותיה צבעוניות, שופר עם גוונים , שרוכי נעליים אחד צבעוני ואילו השני שחור ואפילו תפילין עם רצועות צבעוניות...(אל תנסו את זה בבית) וכמו שכתוב מאחורי העטיפה "התורה כתובה שחור על גבי לבן ואעפ"כ כשהקב"ה בה וברא את העולם ,הייתה התוצאה בריאה צבעונית ביותר. בעיני השם הצבעים אינם מהווים איום על השחור והלבן להיפך הם פרוש נפלא וססגוני שלו" משפט מעניין שאני יכול להתחבר אליו למרות שדוגמת התפילין לא טובה וסותרת את ההלכה שמצריכה תפילין שחורות J.

האלבום נפתח בשיר "אהבת חינם" שיר קצבי ונחמד עם נגיעות של פיוז'ן ורוקנרול, מילות השיר כמו כל האלבום נכתבו על ידי גד בעצמו והן בהחלט מעניינות וכתובות ברמה גבוהה.

השיר השני הוא בלדה יפיפיה "בשם כולם" שיר גד ליאורי טיפוסי עם המושגים הקבועים של "כבוד שמך" ו"דיבורים של אמת" העיבוד נפתח בנגינתו הקסומה של עמית יצחק על גיטרה אקוסטית וכולו מעניין עם קולות הרקע ההרמוניים שבשיר.

השיר השלישי "נתת לי" שיצא כסינגל ,שיר רוקנרול מפציץ גם הוא טיפוסי לגד ליאור. השיר שבא אחריו הוא שיר הנושא של האלבום "אופק חדש" שיר שקט מקסים שנפתח בשירתו של גד ללא ליווי .

השיר השישי "כאייל תערוג"  שיר המלחמה של האלבום באוזניי... הוא נפתח כשיר שקט ורגוע שגד שר יחד עם בנו בעל קול הפעמונים ובהמשך הופך לשיר לטיני קצבי ובמילותיו מבקש גד

"שכל מה שעובר עלי רק יקרב אותי אליך
וכל אותם עזי פנים אשר כרו לי שיחות שלא כתורתך
השבים נא בתשובה שלימה או שתשיב אותם אליך...."

אני מקווה שאחרי הכתבה אני עדיין בצד הנכון של גד J . השיר קצבי ונחמד והעיבוד יפיפה.

השיר "שיר עם" בסגנון קאנטרי פולק רגוע נחמד ונעים עם מילים מעניינות מאד "ילדים גדלים מול מסכים חושבים זה העולם ,ובלי קולות של ילדים קשה לשיר שיר עם..." העיבוד של האקוסטיות והאקורדיון חליל הצד ונגיעות הצ'לו מוצלח מאד.

השיר השביעי הוא "בוקר טוב ישראל" שיר במקצב אפריקאי מעניין . העיבוד מעניין ונפתח עם גיטרות ומחיאות כף ובהמשך כולל סולו חצוצרת יד... שגד ליאור משמיע.

השיר השמיני הוא הרצועה האתנית של האלבום "עוקד והנעקד והמזבח" שיר מעניין שנפתח בנגינת סקסופון מעניינת, השיר במקצב לטיני עם נגיעות מזרחיות כאשר עמית מנגן סולו על הגיטרה אקוסטית במיתרי המתכת הנמוכים בסגנון צליל שמזכיר עווד.

הרצועה התשיעית היא נעימה שקטה ורגועה שנפתחת בנגינת חליל צד של אילן סאלם ומושרת גם על ידי מקהלה.

האלבום נחתם בשיר "יש את רבינו" שיר שנפתח בצורה שקטה וממשיך לסגנון הטוויסט והרוק. השיר נפתח בנגינת צ'לו מרגש ועוסק ברבי נחמן מברסלב שאליו משתייך גד ליאור.
לסיכום מדובר באלבום מעניין ומושקע מאד, גד הוא יוצר מעניין וזמר טוב ,לחניו ומילותיו מעניינים וסוף סוף כיף לשמוע אותם עטופים בהפקה איכותית ומשוקעת מאד.

6 מתוך 7 בסולם נתנאל



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה