יום ראשון, 27 בנובמבר 2011

פסיפס מושלם. נתנאל לייפר על אלבומו הנוסטלגי והמוצלח של מיקי רוזנבאום "פסיפס"



בשבילי "פסיפס" של מיקי רוזנבאום זה סוג של נוסטלגיה, האלבום שיצא לפני יותר מעשור היה אחד האהובים עליי והייתי מאזין לו הלוך ושוב.. פסיפס הוא אלבומו השני של מיקי אחרי אלבומו הראשון "זה היום" שהיה אלבום בסגנון חסידי.

בתור ילד שגדל על מוסיקה חסידית דווקא... (כן אני יודע שאני לא נשמע ככה...) מיקי רוזנבאום חשף אותי לצליל חדש למקצבים חדשים דוגמת הטייק פייב בו משתמש מיקי בכמה משירי האלבום ,מקצב שלא ידעתי את שמו ובטח שלא הבנתי אותו...וכאן המקום באמת להודות למי שטרח הסביר ולימד אותי רבות איש המוסיקה היהודית צפי ארן.

השיר הראשון שזכור לי ששמעתי ברדיו היה "אנעים זמירות" שיר קצבי ורגוע כאחד... שירתו של מיקי תמיד רגועה ומשרה שלווה והשילוב שלו בחלק מהשירים עם החלילים הערביים ועוד כל מיני כלים מעניינים יוצר פסיפס מעניין בהחלט. באלבום יש עשרה שירים שמיקי הלחין את כולם על מילים מהמקורות חוץ מבואי בשלום המושר על מנגינת החופה הידועה.

חביבים עליי במיוחד שירי הטייק פייב ,המקצב שכולל חמישה פעימות בכל תיבה מוסיקלית (בניגוד לרוב המוסיקה המערבית שבדרך כלל יש בה ארבעה או שלושה פעימות) ניתן להאזין באלבום ל"אנעים זמירות" ו"מה טובו" במקצב המדובר. על משבצת הרוק אקוסטי ניתן להאזין ל"אחותנו" שיר רוק נעים ורך של אקוסטיות פסנתר וסליידים יפיפיים בפתיחה. שיר נוסף אהוב עליי "באשר תלכי אלך" שיר שקט ונעים ו"למען אחיי" הפאנקי מעט ו"מלאכי השלום" עם נגיעות הבוסה נובה הדרום אמריקאית.

למרות ההשמעות הרבות בימי ערוץ שבע העליזים... לא הוציא מאז מיקי אלבום נוסף כזמר למרות שעשה הפקה משותפת עם היוצר אוהד חתוכה של שירי שבת בעיבוד ייחודי . מיקי משמש היום כמפיק של להקת החזנות "קולות מהשמים".

לסיכום זהו אחד האלבומים שניתן לתת להם את התואר "מרגיעים" המוסיקה נעימה רגועה ועם כל זאת בהחלט מעניינת ומאתגרת שזהו שילוב לא פשוט בכלל.. הייתי יותר משמח לשמוע הפקה חדשה ממיקי...

6 מתוך 7 בסולם נתנאל



תגובה 1:

  1. אביחי פז גרינוולד30 בנובמבר 2011 בשעה 13:39

    אכן אלבום מצויין!,והוא אחד הראשונים והטובים בז'אנר לטעמי, ( ואפילו שיתפנו פעולה, שני שירים מהדיסק של להקת ניצוצות, הוקלטו באולפן שלו.)

    השבמחק