יום ראשון, 24 באפריל 2011

אמאאאאאא ספירת העומר :-)... נתנאל לייפר מתכונן לספירת העומר.


אמאאאאאא ספירת העומר J

בעבר נהגתי להתחלחל כולי לזכר המחשבה על ימי ספירת העומר בהם נמנעים משמיעת כלי נגינה לפני מעט יותר מעשור התחילו ליצור מוסיקה ווקאלית בהתחלה ברמה נמוכה מאד ולאט לאט מידי פעם הגיעו לאוזנינו דברים משובחים יותר אך עדיין לא ברמה מספיק גבוהה. רוב הדברים שהוקלטו הזכירו שולחן שבת מוקלט... שירי שבת  ושירים שקטים אחרים בביצוע של קצת קולות שניים וזהו ...
מאותה התקופה ניתן לציין להקה אחת שראויה לציון ואף להאזנה... "ביטחון"  מארה"ב. הלהקה מנתה שיש חברים והוציאה שלושה אלבומים של מוסיקה ווקאלית הראשון נקרא פשוט "ביטחון" (1993)השני "אוכל נפש" (1998)והשלישי והאחרון "שבת ברובע" (2001), עד כמה שזכור לי "ביטחון" היו הראשונים במוסיקה היהודית להקלטת שירים חדשים במוסיקה וואקלית ולא רק קאברים. מדובר באלבומים נחמדים מאד שממש מעובדים ווקאלית עם קולות וליווי והתחלה של משהו שמזכיר "ביט בוקס" ולמי שלא מבין הכוונה לקולות התופים שמבוצעים בפה על אף שתחום זה לא מושקע באלבומי הלהקה עדיין אני ממליץ להאזין להם , שירי הלהקה מעניינים נחמדים ומבוצעים היטב . מומלץ במיוחד אלבומם השני והמוצלח ביותר מבין האלבומים של הלהקה "אוכל נפש" אלבום שבהחלט היה אוכל נפש בשבילי בזמנו... עם שירים במגוון גדול של מקצבים כגון סווינג,פופ ,בלקני ומוסיקה דרום אמריקאית. את רוב שירי הלהקה הלחין ועיבד ג'ורדן גורפינקל . שווה האזנה!!!

בשנים האחרונות לשמחתי נוספו עוד להקות ברמה גבוהה במיוחד כאלו שמתייחסים למוסיקה הווקאלית כמשהו בפני עצמו ולא רק כפתרון חלקי לימי הספירה ובין המיצרים. אחת מהן היא להקת a.k.a.pella  המצויינת מארה"ב  של אייכלר. מדובר במוסיקה ווקאלית מושקעת במיוחד שכמעט ולא ניתן לחוש שהיא מוסיקה ווקאלית חלק מהקולות מעוותים אלקטרונית ויוצרים צלילים דומים להפליא לגיטרות חשמליות וכדומה. כשהאזנתי לאלבום שלהם לראשונה הייתי בשוק מהידיעה שאני מאזין למוסיקה ווקאלית מושלמת כל כך . הסאונד והעיבודים מושקעים במיוחד אך השירים כולם הם קאברים (גירסאות כיסוי) לשירים ישנים או גיורים לשירים לועזיים . ללהקה יש כבר 4 אלבומים:
PREMIUM BLEND""
"A.K.A.PELLA 2"
"ADAPTION"
"PLATINUM"
כולם מדהימים באיכותם ובהשקעה העצומה בהם. באלבום האחרון הצטרפו גם זמרים אורחים כסולנים, ניתן לקרוא באתר את הכתבה המפורטת על האלבום "פלטיניום". היה יכול להיות מדהים לשמוע את A.K.A.PELLA יוצרים ומבצעים שירים חדשים. ברור שמדובר בכישרונות מוסיקלים אדירים ולדעתי הם יוכלו בקלות ליצור חומרים מדהימים. מהאזנה למוסיקה ווקאלית כללית אני יכול לומר באופן חד משמעי שאקאפלה יכולים לשייך את עצמם ללא שום חשש ובושה לשורה הראשונה של המוסיקה הווקאלית אפילו בסדר גודל בינלאומי!!! תענוג לאוזן!!!
בכתבה הבאה בסדרה אכתוב על להקות נוספות ומעולות במוסיקה הווקאלית סך הכל אקיף למעלה מ10 אלבומים מעולים שניתן להאזין להם בספירה. יבול יפה ומעניין בכל פרמטר. שייבנה בית המקדש במהרה בימינו!!!!


לכתבה על "platinum" של A.K.A.PELLA לחץ כאן

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה