יום שישי, 25 במרץ 2011

סוף סוף יצא אל העולם... נתנאל לייפר על "לצאת אל העולם" של אביחי פז גרינוולד


בס"ד

אביחי פז גרינוולד הוא מסוג האומנים המבלבלים וכשאני אומר מבלבל כוונתי שכאשר אתה ניגש לשמוע אלבום של פסנתרן מקצועי דתי ועם שם כמו גרינוולד אתה מצפה לסגנון מסויים .. אביחי מצליח באלבום הזה להתנתק מכל תדמית מוסיקלית אפשרית כאשר את מגלה שיש בו לא פחות בוזגלו מגרינוולד J
אביחי (27) כבר עם קילומטראז' רציני למדי בכל הנוגע ליצירה מוסיקלית כבר מגיל צעיר מאד ניגן בהרכבים רבים והיה שותף לכמה אלבומים ביניהם "מים רבים" של אהרון רזאל.
באלבום החדש "לצאת אל העולם" שעליו עבד אביחי בשלוש וחצי השנים האחרונות ניתן לשמוע השפעות רבות של מוסיקה ישראלית ומוסיקת עולם , השותף הראשי להפקה המוסיקלית הוא נאור כרמי שעוסק במוסיקת עולם וכלי זמר עם להקת "הלב והמעיין" . סגנונות המוסיקה מעניינים ומגוונים משירים "מזרחיים" פאנק ומוסיקה אירית והעיבודים עשירים ומשוקעים מאד. באלבום משתתפים מיטב המוסיקאים כדוגמת נדב בכר על הגיטרות(אגרויסע מציאה) אורן צור על הכינור. נאור כרמי עצמו על הבס והקונטרה , אייל סלע קלרינט וחליל אירי . ועוד נגנים מהשורה הראשונה.נקודה נוספת ראויה לציון היא הקלטת הפסנתר ,אביחי כנגן פסנתר מקצועי לא התפשר והקליט פסנתר כנף אמיתי . הסאונד באלבום באופן כללי מעולה ומושקע.
באלבום יש 11 שירים ,הטקסטים והלחנים כולם נכתבו על ידי אביחי חוץ מהשיר היחיד באלבום מהמקורות "אחת שאלתי" שחותם את האלבום. מילות השירים מאד אישיות ועוסקות בלבטים ונקודות אישיות של אביחי. המילים לא גבוהות מידי ומדברות על דברים פשוטים למדי דבר שמצד אחד אומנם לא מביא עומק לשיר אך עוזר להתחבר לשירים ממקום יותר פנימי ופשוט.
האלבום נפתח בשיר הנושא "לצאת על העולם" שמבוצע כדואט יחד עם יהודה סעדו, השיר מעולה ומרגש ואהבתי אותו כבר מהשמיעה הראשונה שלו למרות שלדעתי אביחי יכל לבצע את השיר לגמרי לבדו והדואט לא תרם ישירות לשיר מילות השיר אישיות במיוחד ולדעתי צריך לשיר אותן זמר אחד. אביחי ניחון בקול עדין ונעים וניכרת בשירתו המון פעמים השפעה גדולה משירתו של אהרון רזאל.
שיר מרגש במיוחד הוא "שנים" שיר בו מדבר אביחי על אביו שנהרג במלחמת שלום הגליל על געגועיו אליו למרות שהם לא נפגשו ועל תחושת החסר...
"שנים שלא הרגשתי שקשה לי בלעדיך
לא באמת ידעתי מה עשית בחייך
חשבתי שאני ילד רגיל כמו כולם
שבעבר שלו יש חור שנעלם...

פתאום גיליתי שאתה מאוד חסר
אני לא יודע מה אתה אומר
אף פעם לא דיברת איתי
אף פעם לא מציאותי"
אותי באופן אישי כאבא השיר ריגש מאד . השיר מלווה בפסנתר וכינורות עדינים שנותנים למילים לעמוד בפני עצמן.
שיר נוסף מומלץ להאזנה הוא "אמונתי" שיר קצבי ומעניין שאף יצא כסינגל הראשון של אביחי והשיר "פתח ליבי" שיר שקט שגם בו השילוב בין פסנתר הכנף לכינורות לקולו העדין של אביחי יוצר תוצאה מנצחת. שיר מעניין עם נגיעות ג'ז נחמדות הוא "באותו ליל כוכבים".
שיר נוסף שממחיש את הרבגוניות של האלבום הוא השיר "יש סיבה" בסגנון אירי שמח ומקפיץ.
לסיכום מדובר באלבום מושקע אחד המעניינים יותר ששמעתי בזמן האחרון
6 מתוך 7 בסולם נתנאל

תגובה 1: